belleetrebelle.blogg.se

Dagar i Poitiers

Rain - I don't mind

Kategori: Allmänt

 
Tre dagars ihärdigt regnande. Den konstanta novemberkänslan får mig att börja nynna på julsånger och längta efter julen. I vår universitetsbyggnad, eller på "fac du sport" som den kallas, ligger det små vattenpölar i korridorerna. Regn ute, regn inne. På meteorologernas väderkarta ligger det som ett band av moln bara över Poitou-Charentes som den här regionen heter och idag lyftes en stad fram som vinnare i regnmängdsligan. Poitiers, vad annars? Det är väl bara att gratulera, 40mm idag, inte illa.
 
Imorgon bitti tar jag bussen till tåget till flyget till Sverige. Den mycket försenade vårens ankomst förutspås till nu på söndag och det ska bli över 20 grader i Poitiers. 
Tack, tajming.
 
Men jag ser ändå fram emot ett par veckor i Sverige. Jag hoppas på att hinna träffa lite folk mellan plugg och jobbförberedelser och har med mig båda mobilerna så det borde gå att få tag på mig.
 
Vi hörs och ses!
 
Nu: Godnatt.
 
 

Kommentarer

  • Sofie säger:

    Nämen så trevligt! Finns det tid i det jag förmodar är ett fullspäckat schema? Jag är i sthlm idag/kväll och överväger att stanna till i morgon om du inte har tänkt vara i Uppsala nåt.
    Hoppas resan går bra :)
    Massor av kramar

    2013-04-12 | 12:07:23

Kommentera inlägget här: