belleetrebelle.blogg.se

Dagar i Poitiers

Söndag förmiddag

Kategori: Allmänt

Solen skiner, det verkar vara en vacker vårdag. Jag drar på mig en stickad tröja och ett par skor, lämnar jackan, mössan och vantarna inne. Det är snart lunchdags och jag ska inte vara ute länge, jag vill bara få känna på solen, andas luften, röra lite på mig. Det är ganska varmt ute och söndagsdåsigheten börjar blandas ut med en försiktigt pigg vårglädje. Jag strosar runt lite i området innan jag vänder och vandrar tillbaka mot huset för att äta lunch. När jag svänger in på parkeringen framför huset kliver en ung kille ur sin bil. Han vänder sig om och plockar med sig lite saker ur i bilen innan han stänger dörren och börjar gå mot huset. I handen bär han det han plockade med sig ur bilen. En liten, gul plastpåse. Och en lång, nybakad baguette.
Bon appétit, Frankrike.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: