belleetrebelle.blogg.se

Dagar i Poitiers

Score!

Kategori: Allmänt

Jag är GODKÄND, jag har klarat tentorna! De fruktade franska tentorna, på franska, på masternivå. Helt sjukt och ofattbart, det här hade jag verkligen inte räknat med. Desto gladare är jag.
 
Eller ja, jag har faktiskt inte klarat alla tentor. Kurserna ligger i olika block som räknas ihop i en sammanlagd poäng. Under höstterminen har vi läst nio kurser där varje kurs har ett visst poängvärde och ingår i ett av tre block. Kurspoängen i respektive block räknas ihop i en delpoäng. Dessa delpoäng räknas sedan samman till ett medel som på en skala 0-20 antingen hamnar under 10 och innebär "icke-godkänt", eller över 10 och innebär "godkänt".
10,425 kan jag stoltsera med och jag är därmed godkänd. Högsta uppnådda poäng i klassen var inte mer än 13,785 poäng. Plötsligt var höstterminen min som i en liten ask, 30 högskolepoäng, tack och bock! 
 
Under tordagens förmiddagslektion lades resultaten ut på internet. Efter det genuina lyckoruset av att faktiskt vara godkänd så kom nästa glädjerus när jag gick igenom klassens resultat. 19 G, 14 IG och 5 strukna. Vilket innebär att endast halva klassen blev godkänd. Men jag var en av dem! Och de flesta av de jag umgås med.
"Bien jouée, Kajsa!" sa mina vänner i klassen. Själv gick jag runt med ett leende på läpparna hela dagen. 
 
 

Kommentarer

  • Hannah säger:

    Stort grattis kajsa! Det var du verkligen värd! Bra jobbat! massa kramar

    2013-02-04 | 22:50:46

Kommentera inlägget här: